Zastupitelstvo města Karviné vydalo dne 04.11.2024 v zájmu zajištění pomoci domácnostem postiženým povodněmi na území statutárního města Karviné tyto Podmínky pro poskytnutí finančního daru na Zajištění pomoci domácnostem postiženým povodněmi na území statutárního města Karviné z dotační výzvy „Pomoc domácnostem“ Státního fondu životního prostředí České republiky (dále jen „Podmínky“):
Článek 1
Úvodní ustanovení
1.1 Účelem Podmínek je stanovení postupu pro poskytování finančního daru (dále jen „Finanční dar“) určeného k zajištění pomoci domácnostem nacházejícím se na území statutárního města Karviné, které byly postiženy povodněmi po 12. 9. 2024 v souvislosti s tlakovou níží Boris.
Článek 2
Základní ustanovení
2.1 Finanční dar bude poskytnut z rozpočtu statutárního města Karviné dle ustanovení § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění.
2.2 Správcem Finančního daru je Odbor školství a rozvoje (dále jen „OŠR“) Magistrátu města Karviné (dále jen „MMK“).
2.3 Podmínky budou zveřejněny na internetových stránkách a v místním tisku. Formulář žádosti o Finanční dar a další informace jsou k dispozici u správce Finančního daru a na internetových stránkách MMK.
Článek 3
Podmínky pro poskytnutí daru
3.1 Finanční dar bude Žadateli (článek 3, odst. 3.2 těchto Podmínek) poskytnut na úhradu výdajů postižené domácnosti, konkrétně pak na úhradu následující výdajů:
- výdajů vzniklých v souvislosti s odstraňováním povodňových škod na majetku,
- na pokrytí nezbytných výdajů, jako jsou platby za energie,
- na pořízení nebo opravu nezbytného základního vybavení postižené domácnosti.
3.2 Žadatelem o Finanční dar může být fyzická osoba, která je členem postižené domácnosti nacházející se na území statutárního města Karviné. Postiženou domácností je pro účely těchto Podmínek společenství fyzických osob, které spolu trvale žijí a společně uhrazují náklady na své potřeby, a kterým byla způsobena škoda na majetku povodní po 12.09.2024 (dále jen „Postižená domácnost“). Finanční dar bude poskytnut pouze jedné fyzické osobě dané Postižené domácnosti (dále jen „Žadatel“). Finanční dar nelze použít na výdaje sloužící k podnikatelské činnosti.
3.3 Žadatel musí prokázat splnění všech níže uvedených podmínek:
a) má vypořádány závazky vůči statutárnímu městu Karviná,
b) není vůči němu v právní moci žádné soudní rozhodnutí, rozhodnutí správního, daňového či jiného orgánu veřejné správy na plnění, které by mohlo být důvodem exekuce, případně exekuční řízení nebylo proti němu zahájeno. Nemá k datu podání žádosti evidovány žádné závazky po splatnosti u finančního úřadu vůči státu, u orgánu veřejné správy, u peněžního ústavu apod[1]. Nebyl vůči němu podán návrh na zahájení insolvenčního řízení a neexistují žádné skutečnosti, které by umožňovaly či vedly k zahájení insolvenčního řízení na její majetek z hlediska zákonných předpokladů, a to ani v dohledné budoucnosti nejméně 1 roku.
c) předložit dokumentaci prokazující vzniklé škody - například fotografie, posudky, faktury apod. a případě neexistující dokumentace čestné prohlášení o vzniklé škodě a neexistenci dokumentace prokazující její vznik.
Článek 4
Podání žádosti a postup při vyřizování žádosti o poskytnutí Finančního daru
4.1 Žádosti o Finanční dar lze podat pouze na předepsaném formuláři, který je přílohou č. 1 těchto Podmínek.
4.2 Žadatel doručí správně a úplně vyplněnou žádost o poskytnutí Finančního daru zejména do datové schránky nebo prostřednictvím elektronické podatelny (epodatelna@karvinacz) se zaručeným elektronickým podpisem, prostřednictvím odeslání elektronického formuláře přes Portál občana, na podatelnu Magistrátu města Karviné nebo poštou (adresa pro doručení: Statutární město Karviná, Fryštátská 72/1, 733 24 Karviná – Fryštát).
4.3 Termín pro podání žádosti o poskytnutí Finančního daru je do 10.01.2025.
4.4 Žádosti budou vyřizovány v časovém sledu podle data doručení na podatelnu MMK.
4.5 K žádosti o poskytnutí Finančního daru Žadatel přiloží dokumentaci prokazující vzniklou škodu, například fotografie, posudky, faktury, apod., nebo čestné prohlášení o vzniklé škodě a neexistenci dokumentace prokazující její vznik.
4.6 Žádosti budou posuzovány individuálně. Správce Finančního daru po obdržení žádosti, včetně příloh, provede kontrolu správnosti předložených dokladů. Správce Finančního daru má právo vyzvat žadatele k doplnění potřebných dokladů v termínu do 30 dnů ode dne doručení žádosti. Nedoplní-li žadatel požadované doklady v nově stanovené lhůtě nebo nesplní-li některou z podmínek stanovených těmito Podmínkami, správce Finančního daru žádost vyřadí a o této skutečnosti žadatele vyrozumí.
4.7 Žádost o poskytnutí Finančního daru bude posouzena a předložena správcem Finančního daru ke schválení Radě města Karviné.
4.8 Finanční dar bude žadateli poskytnut po uzavření Darovací smlouvy v souladu s ujednáním v této smlouvě.
Článek 5
Výše Finančního daru
5.1 Finanční dar bude poskytován jednorázově a je stanoven v rozmezí 1.000–40.000 Kč na jednu Postiženou domácnost dle článku 3, odst. 3.2 těchto Podmínek.
Článek 6
Závěrečná ustanovení
6.1 Tyto Podmínky byly schváleny Zastupitelstvem města Karviné usnesením číslo 329 ze dne 04.11.2024 a nabývají účinnosti dnem 05.11.2024.
6.2 Na poskytnutí Finančního daru není právní nárok.
6.3 Poskytování Finančních darů dle těchto Podmínek je podmíněno získáním dotace ze Státního fondu životního prostředí České republiky v rámci Výzvy „Pomoc domácnostem“.
6.4 Nedílnou součástí těchto Podmínek je:
Příloha č. 1 - Žádost o poskytnutí finančního daru - Povodně.docx, soubor typu docx, (66,58 kB)
Ing. Jan Wolf v. r., primátor Ing. Lukáš Raszyk v. r., náměstek primátora
[1] Zejména má vypořádány všechny závazky vůči finančnímu úřadu, České správě sociálního zabezpečení, Celní správě, zdravotním pojišťovnám, Pozemkovému fondu, Fondu národního majetku a Státnímu fondu životního prostředí.