Výkop základů mostu, který je dnes jednou z dominant Karviné, byl zahájen 15. září 1924 a stavba pak byla předána 5. listopadu 1925. Tehdy byl pojmenován jako most T.G.Masaryka a byl vybudován na místě, kde se nacházel nejdříve brod a později, až do roku 1924, most dřevěný.
Autorem projektu byl vídeňský architekt Franz Raabe. Ten na jeho konstrukci použil zajímavý, úsporný, ale technicky náročný Vierendeelův nosník, jehož vynálezcem byl belgický stavební inženýr Arthur Vierendeel.
Na konci čtyřicátých let byl tento zhruba 56 metrů dlouhý most přejmenován na Most Sokolovských hrdinů. V roce 1991 pak byl zapsán jako technická kulturní památka v Ústředním seznamu kulturních památek ČR.
K výraznému poškození mostu došlo v roce 1997, kdy se přes něj prohnala staletá voda. Rekonstrukce následovala v letech 2003 a 2004 a mimo jiné byl most zvednut o 2 m tak, aby ho voda již nemohla znovu ohrozit. Hydraulické zvedáky konstrukci zvedaly v tempu několik milimetrů za hodinu. Rekonstrukce byla masivní a most, po kterém dříve projížděly také automobily, změnila na romantickou promenádu vyhrazenou pěším a cyklistům.
V roce 2014 most získal také svou zlatou minci. Nechala ji vyrazit Česká národní banka podle vítězného soutěžního návrhu Asamata Baltaeva, studenta Vyšší odborné školy v Jablonci nad Nisou, v rámci edice významných a zajímavých mostů v České republice.
Foto: SoaK a Muzeum Těšínska